söndag, januari 25, 2009

oasis

Det hela började med att man vaknade upp bakis från fredagens bravader. Jag som skulle ta det lugnt då eftersom man har legat i sängen i en hel vecka. Äsch, är det helg så är det! I alla fall, jag tog mig upp och kl 15.00 var vi på plats och tog båten en halvtimme senare. Blev två korvbröd där eftersom jag inte äter korv ju, blev min enda måltid under dagen fram till 23.15 för att vara exakt haha. Annars var vi framme i Helsingör och öl inhandlades, perfa. Tåget kom i tid och sen begav vi alla oss till Copenhaaagen! Tågresan dit var ju annorlunda, lite stelt för min del i början eftersom att jag inte kände alla direkt men alla var trevliga och HIFare (Helvete, ni kanske borde börja hålla på några andra). Väl framme i Copenhagen hade Björns fina planer redan spruckit eftersom att vi yrade rundor för vi letade efter barstället Floss, där shots kostade 10 dk och en öl 20/25 dk. Har inget minne av hur mycket ölen kostade. Billigt var där i alla fall! Men tillslut så hittade vi fram haha och nöjda var vi dessutom, men det äckliga med stället var att man fick röka inomhus. ÖH visst jag röker också, men fan inte inomhus. Vill fan inte lukta kuk rent ut sagt, men det fick vi alla göra ändå. Shotbricka efter shotbricka blev att glada i huet och vid lagom tid begav vi oss till Forum där Oasis skulle spela! Blev dock lite besviken eftersom jag hade lite större förväntningar men skit i det, dagen hade varit klockren och den skulle fortsätta. Min andra måltid var kommen och vi sprang till tåget som vi trodde vi skulle missa pga mig haha, eller rättar sagt mina jobbiga beställning så att säga. Vi hann och väl inne på tåget hann jag även med en utskällning (orkar inte ta det här, hur gärna ni än vill veta) av en dansk gubbe som jag inte förstod någonting av vad han sa, hann även med att sova i två minuter, skrika på DP om att ge mig min cola när jag höll på att sätta i halsen annars var det en rätt så lugn tågresa och båtresan hem från Helsingör till Helsingborg var nja, lite mindre lugn . . Började med att en hel jälva skola var på båten och jag och Johan kallade det för Fashionweek 2009. Inte så jälva passande till dem haha, fyfan vad hemska vi var, verkligen (värre än linda) och resten av idioterna hade köpt en fisherman så det blev en klunk hit och dit och på mindre än en halvtimme så var hela flaskan tom? Väl framme igen i Helsingborg blev det PL på dirren och Utposten snabbt en runda men där var tråkigt så jag drog tillbaka till PL igen där min bror var fullare än fullast och jag fick svaret "Jag är bara lite full idag .. " Då han såg ut som min kompis Linus Persson med ett öga stängt och ett öga öppet. Jahapp. Fick några bitmärken på PL också som vanligt av lillen och johnatan och min favoritdrink som även Mr. Pramborn har koll på haha :) Kom hem vid 04 ungefär, fråga mig inte hur, men tror det berodde på ett visst samtal i natt haha, annars tackar jag alla för gårdagen! Hoppas ni har orkat läsa allt detta och bilder kommer upp imorgon. Ciao

Inga kommentarer: